söndag 10 oktober 2010

Staden växer



Det blev en riktig långpromenad med Maria, drygt 8 km blev det :)
Vi gick ut till Skövdes nya stadsdel Trädgårdsstaden och kikade. Än så länge är det bara ett tiotal hus där ute, mer eller mindre färdiga. Bara en familj bor där ute för tillfälligt. Men fler lär det bli!
Man såg säkert tio gjutna plattor där hus ska stå och massa pinnar som märker ut var hus ska byggas.

Lite häftigt ändå, en helt ny stadsdel med skola, förskola och affärer växer fram. Vi sa att vi får ta en promenad dit om ca ett halvår igen o se hur det ser ut då :)

Det är första etappen som byggs nu, och jag tror att alla tomter redan är sålda. Men, om något år släpps tomterna till etapp två, då får vi vara med :) Kan absolut tänka mig att bo där ute!

6 kommentarer:

floosan sa...

Va mysigt vi får hålla tummarna för ett till etapp =)

ida sa...

Synd att tomterna ligger så tätt :(

Marica sa...

Min lillebror berätta att en jag känner bygger hus därute :) Spännande! KRAM

Familjen Lindström sa...

Åh, vad spännande... vart är det? Kanske så att man flyttar hem igen ;) suck! I bland är jag så fruktansvärt trött på att bo här och i bland bara älskar jag det... svårt.
Kram

Familjen Lindström sa...

Åh, vad spännande... vart är det? Kanske så att man flyttar hem igen ;) suck! I bland är jag så fruktansvärt trött på att bo här och i bland bara älskar jag det... svårt.
Kram

Emilias sa...

Malin :) Det är precis utanför stallsiken, på andra sidan stora vägen liksom, tror det kommer bli jättefint därute!!

Hihi, flytta dit så kan vi bli grannar ;)
Kramar