lördag 16 oktober 2010

Lucky me

Inser att jag hade enorm tur idag med min tågresa... Resan varade från ca 13-17 och precis just mellan de klockslagen bestämmer sig tydligen SJ för att stoppa 25 tåg av säkerhetsskäl (såklart rätt, men stackars alla drabbade). Medan jag, lyckligt ovetandes, sitter på tåget o tänker "Wow, tågen är precis i tid idag, kors i taket" sitter andra fast på ställen runt om i landet...

Lucky me!

MEN (såklart finns det ett men)
Jag ska ju åka hem på måndag morgon också.... Håll tummarna för att tågen går då!? Snälla!

För övrigt har jag haft en mysig kväll med finaste syskonen, idol o chips i soffan. Kan inte bli mycket bättre :)
Dessutom har jag o lillasyster 8 år haft värsta bästa samtalet om läs- och skrivinlärning. Hur roligt som helst att höra hennes tankar och strategier i ämnet, hon är så klok! Tänk om man hade haft tid att ha sådana samtal med alla sina elever...
 Har snappat upp en del bra grejor jag skulle kunna göra med "mina" elever.

Sov sött ni fina!

Inga kommentarer: