tisdag 19 oktober 2010

Tisdagsinspiration

Har ju ett likadant fat fast i grått. Näst på inköpslistan står ett Matteus fat i just turkost.
Måste köpa på mig lite fler glasburkar :)
Mmmmm!

Idag blir tisdagsinspirationen en blandning mellan inredningsdetaljer och bakning :) Två av mina favoritsaker helt enkelt! Alla bilder är från recept.se och Leila Lindholms underbara recept.

Matteusfat, glasburkar, rutiga dukar och flätade korgar. Detta blandat med gott picnicbröd (längtar till sommaren), mumsig kladdkaka och biscotti :) 
Mm mm mm, säger jag bara!!

En fröjd för både ögon och mun :)

7 kommentarer:

Familjen Lindström sa...

Hihi, så du kör på lite baktema ändå ;) jag vill också ha ett turkost och ett par rosa givetvis, det kan aldrig bli för mycket rosa ;)
Kramkram!

Familjen Lindström sa...

Åh glömde, har du sett de utsöta banden på Panduro som det står "homemade" på? Perfekt att knyta runt glasburkarna :D

Tess sa...

Härlig tisdagsinspiration. Älskar både bakning och inredning! Fatet är ju jättefint!
Kramar

Emilias sa...

Malin: Ja fick in lite bakning :) Är minsann sugen på tosdagsbakning också, vi får se lite ;) kanske inte måååste baka varje torsdag, kan ju handla om bakning på andra sätt... eller blir det tråkigt? :)

Åh, de banden måste jag kolla på!! Tack för tipet!!
Kramkram

Marica sa...

Ser väldigt fint o gott ut! Fatet gilla jag verkligen!!!
Nu ska jag sooooova ses imorgon vännen! *Kramar*

Jannie sa...

Hoppas du får en härlig lill-lördag!
kramar

Therese sa...

Älskar matteusporslinet, å burkar så tummen upp för detta inlägg från mig ;-) KRAM <3