söndag 31 oktober 2010

Tårtfat blir fruktfat


Efter storstädningen igår slängde jag ut vår gamla fruktskål (och, inte ut kanske, men långt in i ett skåp hamnade den). Tog fram mammas gamla tårtfat, tänk jag tänkte nästan slänga det när jag gick igenom köksgrejerna som kom från henne för några år sedan, tyckte inte alls det var snyggt. 
Men nu!
Tokfint ju!! Tur att det sparades :)

I alla fall, tårtfatet fick bli fruktfat, tycker det blev jättefint :) Min snygga kakburk (som tyvärr är väldigt tom) passar perfekt bredvid.

Psst! Ni glömmer väl inte Ensam mamma söker ikväll?! ;)

9 kommentarer:

Tess sa...

Superfint ju! Inte får man ens tänka på att slänga så fina saker, stolla!
Kramar

Emilias sa...

Jag var ung och dum då Therese ;) hihi!

nathalie sa...

hehe söt du e =) Alltid kul med nytt. Det är på 110kvadrat, två våningar med 3sovrum o 2toaletter med dusch o badkar, liten uteplats :) Vikommer få renovera allt nästan. Blir att riva vallv, måla om alla väggar som finns och byta golv i hallen men annars är det perfekt :) Kram på dig

jacquelin sa...

jag älskar den jag med, så himla söt!:)

Anonym sa...

Vad bra att du inte slängde den och att du tog fram och använder den nu. Din mamma har fått den av Rut, så den har några år på nacken. En fiiin sak, tycker jag, och den passade ju väldigt bra som fruktfat. Du fååår inte kasta något som kommer från mamma utan att kolla med mig först, för jag kanske vill ha det :)

Kram på dig!
MM

Maria - Villa Krutbruket sa...

I veckan vet jag inte riktigt vad som händer. Har inplanerat ett besök på sjukhuset och ska till en kompis det är det enda som är planerat hittills.
Är inte riktigt på humör för så mkt! :(

Ska du hitta på? Vad såg ni för film på bio?

Hoppas du får en bra dag! Kramar

Therese sa...

Det blev verkligen toppen!

Therese sa...

Det blev verkligen toppen!

Familjen Lindström sa...

Åh så fint, hade passat bra i morgon som tisdagsinspiration ;)
Kram!