tisdag 26 oktober 2010

Göteborg från sin bästa sida

Jag och älsklingen gick upp tidigt idag och åkte till Götet :) Frukost på Expresso House blir det fler gånger, jag är oerhört svag för scones och chailatte (kom på det idag), en perfekt kombo :) 
Götet visade upp sig från sin bästa sida, soligt och frostigt. 
Konduktören på tåget var förresten på gott humör. När vi rullade ut i från Skövde ropade han ut i högtalarna "om ni vill se något vackert så tittar ni ut på utsikten på vänster sida". Och mycket riktigt, solen höll på att gå upp och himlen sprakade i alla möjliga färger. Fler sådana tågnissar :) När vi kom fram till Göteborg sa han "ja, nu är min arbetsdag slut och vi är framme i Göteborg". Han var nog lite övertrött tror jag ;)

Efter en sväng på Nordstan och lite shopping (jag shoppade, inte Rikard) gick vi ut i solen en sväng. Köpte en jättesnygg skjorta, ett par leggings och ett par jeans. Kanske visar sen :) 
Om ni vill se? 
Sen överraskade jag min älskling med lunch på ett av mina favvo ställen, Jenses Böfhus :) Vi åt ofta där med familjen när vi var på semester i Danmark när jag var liten, bara älskar deras specialsås!!

TACK för en mysig dag hjärtat!!

Ja, och vad tror ni jag ska göra resten av dagen!?
Gissa gissa :)

8 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Ser ut som ni haft en "go" dag i Götet! :D Perfekt med bra väder.
Klart vi vill se dina köp :D

Nu ska jag på kalas. Tjo hej! Åh kram!

Jess sa...

Mysigt! Jag vill se vad du köpte!

Anonym sa...

Låter som att ni haft en fin dag i Götet. Kul :) Ni hade tur med vädret också. Hade väl varit en perfekt dag för en tur med det nya hjulet? :) Undrar om det fått något namn ännu ....?

Jag gissar att du ska plugga nu, eller sova :) Hälsa Rikard!

Kram MM

Jannie sa...

Guuud va gott det där såg ut!!
Har precis ätit,men hade nog fasiken kunnat trycka i mig det där med...ha ha ha Sen att det inte BEHÖVS är ju en helt annan sak...
Viken underbar dag ni har haft!
Klart du ska visa vad du har shoppat!!Jag är iaf nyfiken!
Hoppas ni får en mysig kväll!
(inte långt kvar till tentan nu...)

Massa kramar

Anonym sa...

Klart man vill se dina inköp :)
Synd att du slutat med GI, blev ju inspirerad av dina recept..
ha en bra kväll!

Emilias sa...

Anonym :) vem är du?
Har inte slutat med GI helt, är bara lite kluven till om metoden verkligen funkar för mig eller inte... Kul att du blev inspirerad i alla fall! :)

Tess sa...

Wow vilken härlig dag ni verkar haft!
Och vad mumsig lunchen såg ut! Fikat också för den delen. Jag är ju värsta fikakungen ;)
Klart vi vill se kläderna! Visa!
Kramar

Anna sa...

Jag den anonyma, anna heter jag, halkade in här av en slump och kikar in då och då :)