onsdag 3 november 2010

Lång o bra dag


Har varit en lång dag, men bra :) Trevligt o träffa jobbarkompisarna på hemtjänsten igen o i skolan hade vi den mest intressanta föreläsningen på länge, om boksamtal, verkar jättespännande! 

Fikan med goa Karin var lika mysig som alltid :) Vi provade ett nytt cafe i stan, Vete&Råg. Det ligger mitt i en galleria vilket är lite synd men annars är det jättemysigt och supergott fika!
Jag känner att jag inte är någon bra bloggare, jag har inte riktigt kommit in i det där med o dra fram kameran överallt. Skulle nog gärna vilja, men känns dumt att fota saker man gör när ingen annan gör det ;) hihi! Vilka problem jag har...

Ikväll blir det mys framför Bonde och Greys!

15 kommentarer:

HUSnrNIO sa...

Ser trevligt ut på bilden=) Ha en bra onsdagkväll.

Tess sa...

Mysigt det ser ut!
Haha, det är bara att knäppa på! Kände mig lite fånig i början jag också, när jag fotade allt möjligt konstigt men nu bryr jag mig inte längre :)
Kramar

Familjen Lindström sa...

Åh, såg fint ut. Vart ligger det?!
Själv har jag shoppat loss på Clarks i dag, i morgon blir det La Rami (heter det så?)!
Kram

Emilias sa...

Malin: Gamla Ritas :) Är dock synd att det inte ligger någon annanstans... Visst heter det så :) ååh, är min absoluta favvobutik!!
Kramkram

Familjen Lindström sa...

Gamla Ritas?! Vad var det innan det? Tänk på att jag är betydligt äldre än du och inte bott i stan sedan 90-talet... ;)

Emilias sa...

Malin: hahah! Ja, vad det hette innan vet jag inte... Men ligger där mitt i mellan hm, stadium och glitter, glassbaren you know ;) Kraam

Jess sa...

Här tittas det också på Grey`s!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Skit i det tjejen! Släng fram kameran bara!! :)

Vilket mysigt café! Tänk så många pärlor som finns som man aldrig hittar till.

Gör du idag?
Kram Kram!

Therese sa...

Vilket härligt ställe!

Å du har två lotter i min utlottning! <3 KRAM

Therese sa...

Åh, glömde ju, zinkburkar har jag rätt många, dock ej köpta på nätet då de lätt kan bli "knövliga" om de ej packeteras rätt. Men ellos har fina vintage zinkburkar, och zink finns nog i de flesta lantliga shabby chic webbutiker, men satsa på någon större typ systerlycklig, louise interiör mfl. KRAM igen :-)

MIN LYCKA ♥ sa...

Alltid mysigt att upptäcka nya fik. Gott!

Jag trodde att arbetstiderna var en fördel i läraryrket. Lovena är underbara, men man är så trött och slutkörd så man behöver ett såppas långt lov. Så känns det. Den sista månaden jobbar jag till 18-19 på kvällarna ca 3 dgr i veckan och fre går jag hem tidigt, oftast iallafall. När man väl är ledig är man helt slut, som nu...

Låter väl negativ, men det är ingen dans på rosor. Ska väl inte vara dum nog och tro att något jobb är så mycket bättre i sverige idag, men önskar att läraryrket fick en statusstämpel i samhället så iallafall lönen fick sig en schuss. Man har ju trots allt läst 4 år på högskola!!!!!

Jag ville bli fastighetsmäklare. Det som hindrar mig är arbetstiderna. Lite helg jobb och garanterat kvällsjobb jämt. Sen är det svårt att komma in på programmet här i trollhättan också.

visst är bloggarna bra, alltid lär man sig nåt! hoppas mina hemska inlägg inte skrämmer bort dig bara...;)

Nu ska jag på en välbeövlig spa resa över natten..mmm....;=)

Kram Goa du!

Jannie sa...

Godmorgon!
Vad mysigt det ser ut!
ha ha ha Det är skitjobbigt o slänga fram kemeran ibland,men va tusan??
Eller så struntar man självklart i det,om det inte känns bra.
Men det är ju lltid kul o se bilder!

ha ha ha Då var det inte scoutmötet då inte.Duktigt där!
Tack vi mår bara bra.Fick besked igår att vi kan flytta redan till helgen.Wheiiiiiii!!
Ha en härlig torsdag!Kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jo det är rätt ok. Elvis har varit fri från anfall sen i måndags em. Och min farbror väntar vi på provsvar. Rätt stabilt för tillfället.

Solen skiner här idag! Har precis ätit färska frallor till frukost. Mums!

Hur mår du? Ska du hitta på idag?
Kram

Therese sa...

Kolla in dessa zinkburkar!!!
http://in-myhouse.blogspot.com/

se senaste inlägget, scrolla lite :-)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Inga speciella planer för dagen, blir nog det vanliga. Hemma fix och en promenad.
Ska titta på min favvo serie ikväll; Vampire diaries! Kan inte missa ett avsnitt. Är helt såld på den serien.
Har du sett den?

Kram!