tisdag 8 februari 2011

Glad, livet är bra

Sol i ögonen... De mest otänkta bilder blir ibland de bästa :)

Här har ni en glad Emilia idag :) Det finns väldigt mycket att vara glad över om man tänkte efter, det är skönt, livet är bra! Men mest glad idag är jag för skolarbetena som kommit tillbaka, godkänd o klara :) Såå skönt att kunna lägga till ännu 30 högskolepoäng till sin lista och framför allt en hel hösttermin bakom sig! 
Den känslan är helt obeskrivlig! Bara en hösttermin kvar...

Jag är glad över det mesta, men vissa saker gör mig lite fundersam, lite skeptiskt! Men jag antar att det är så livet är och att det bara är att acceptera. Egentligen ingen mening att oroa sig över saker som man inte kan göra något åt, det är något jag måste bli bättre på!


Ni har väl inte missat tisdagsinspirationen i förra inlägget?

6 kommentarer:

Gaymasen sa...

Härligt och grattis! Och det har värmt gott i dag minst sagt. :)

Och tack så mycket angående frillan. =)

Catharina sa...

Grattis till alla poängen:) Vad duktig du är och vad härligt att vara glad. Det är jag också faktiskt när jag tänker efter....:) Dagen har varit bra och kvällen känns toppen. Må gott! Kramar

Petra sa...

Stort grattis.

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar!
Alltid skönt när man gjort färdigt något som skall vara färdigt och det blivit bra.
Fundera är jättebra, man skall alltid försöka tänka men oroa sig är resursslöseri.....tycker jag också!
kram

Madeleine Berglund sa...

Hej Emilia!

Tack för alla dina kommentarer som gör mig så glad.

Jag mår bra, känner mig väldigt avslappnad. Tränade pump imorse och det ger mig sådan styrka och energi att träna på morgonen.

I måndags körde jag spinning och det var SÅ kul faktiskt. Tänkte på dig då!!!


Men vad du är duktig med skolan, jag är faktiskt jätte imponerad. Nu är det inte långt kvar. Heja heja heja!!!!

Hur står det till med dig? Det verkar väldigt bra av inlägget att döma.

Jag mår ganska bra, önskar dock att jag fick mer tid till att baka, pyssla och fota. Det blir bättre sen när det blir ljust om kvällarna. Då blir dagarna längre på något vis..

Vilken fin terin och den där bakboken, jösses, vilken känsla och själ!!!

Jag ska faktiskt en på loppis en snabb sväng ikväll. Hoppas på att göra ett symaskinfynd om den finns kvar sedan i lördags. Men jag vill ju förstås ha en terrin jag också. Jag har en sedan tidigare men en till är inte helt fel. perfekt att ställa blommor i tycker jag. =D

Jo förresten, har du några roliga (helst gratis) appar att tipsa om?

Dum fråga kanske, hur lyssnar man på radio iphonen, måste man göra det via internet?

Kram kram Madde

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Jag önskar att jag kunde säga att det är bättre idag. Men jag har varit på toaletten idag igen! Hm, det verkar vara en seg bacill.

Ligger i soffan och dricker vätskeersättning och tittar på filmer.
Senast "Änglagård 2". Grina som en tok.
Jag måste vara lite nedsatt för tillfället eller vad säger du?!

Jag har några inlägg att läsa ikapp här inne hos dig.
Tänk att jag måste vara sjuk när jag inte ens orkar kolla i bloggvärlden.
Jag tror faktiskt att jag är lite nära döden!

Roligt för dig att alla tentor gått bra! Grattis!

Vi hörs! Stor kram!