tisdag 1 februari 2011

Glad

Igår kom tentaresultatet på tentan i barnlitteraturkursen. Det är alltid lika pirrigt att öppna sidan och kika på vad betyget blev. Den här gången blev det en vääldigt positiv överraskning, kammade hem ett VG. Wiiie! Egentligen spelar ett G eller VG ingen roll men man såklart man blir glad av högsta betyg :)


Tänk om det vore lika bra sparkföre här som hemma hos mormor...

Ett bra resultat gör en på bra humör (vilket är skönt med några dagar då det var lite sisådär) och kanske är det därför det gick så bra att jobba idag?! :) 
"Mina" elever var så duktiga och vi har haft så kul, åh vad jag längtar efter att komma ut och jobbaRIKTIGT! Kan inte säga det nog många gånger.... 
Barn är så himla härliga!

14 kommentarer:

Välkommen in till oss!!! sa...

Grattis!!!!! Skönt!! Visst vill man ha högsta betyg när man kämpar.

Mina barn blev väldigt nyfikna på dig. Skolan ligger på landet och många har inte datorer hemma och detta är verkligen en helt ny värld för många. Tack för att du skriver, de ska få kika och jobba med den imorgon igen och svara på din fråga;=)

Nu ska jag kurera min hals!!
Kramar till dig!!

ps. är inloggad på klassens blogg, men kommentaren ska vara från mig såklart;))

Anonym sa...

Härligt jobbat tjejen!! Jätteskönt och skoj! Det är så underbart att få såna resultat! :D
Njuuuut!
Kramis

Familjen Lindström sa...

Äh vad kul! Grattis! Vad duktig du är!! :)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Underbar bild!! Och ett stort grattis till tentan!! Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nu skrev vi tydligen samtidigt till varandra :P
Hehe, nu börjar vi bli "vana" vänner tror jag :)

Allt bra idag! Själv då?
Ska du hitta på idag då?

Kramar Maria

Jannie sa...

Weiiiii! Gu vad roligt!
Verkligen stort grattis!Så jäkla kul!

ha ha ha Jag lovar!Kommer om 5.Och jäklar vad snäll jag kommer att vara!
ha ha ha Du är la go!
Ha en underbar dag going!KRAMAR

Välkommen in till oss!!! sa...

Tack för din kommenatar och grattis till provet!
Vi har kollat var Skövde ligger, det ligger ungefär 1,5 h härifrån. Vi bor på ett litet ställe som heter Lane Ryr.

Hur gammal är du?
Hur mycket snö har ni? Vi har mest is och slask och snö som smälter.

Hej då från klass 4

Maria - Villa Krutbruket sa...

Skönt att vara ledig. Synd bara att du måste plugga.

Jag ska en sväng till grannarna ikväll. Jag ska klippa deras dotter. Sen blir det att slappa i soffan. Tror att Efterlyst har premiär ikväll. Min favorit!!

Jag hade gärna legat kvar i sängen imorse faktiskt. Känner mig lite seg!

Kramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jajemän, man är ju utbildad frisör men hamna på soptippen :)

Nej, vi bor inte i något samhälle. Där vi bor är det 5 hus till.
Om du går in på hitta.se och söker på Krutbruket 108, Örebro. Så ser du hur vi bor.
Den kartan är iofs inte uppdaterad sen vi byggde så den indikerar att vi bor mitt i skogen :)
Vi har ingen bredvid oss, helt själva!
Det tycker jag är bra, är nämligen folkskygg ;)
Skulle aldrig kunna bo inne i ett samhälle där folk ser vad man har på tallriken eller vad man gör..
Kan bero på att jag själv är en sån som går och glor in hos folk när jag är på promenad med Nenya. Ha ha ha aha aha!!!!

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

He he! Eller hur! Jag brukar glo så jag nästan ramlar omkull, eller går in i saker och ting :P
He he!

Har du börjat fundera på våren? Brukar du plantera och så?

Kramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det är sant! Du får spara odlar krafterna tills den dagen ni har hus :)
Kommer ni att bo kvar i Skövde tror ni?

Ja, jag har lite planer. Ska göra 2-3 drivbänkar till har jag tänkt. Har 2 idag men det förslår ju inget.
Annars har jag inte så mkt planer.
Vad jag ska så har jag inte fundert på ännu.

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det är som här, i Örebro. Svin höga priser. Det var därför vi valde att bygga. Det var ungefär samma pris eftersom vi fick en tomt.
Jag har bott i Örebro hela mitt liv.
Krutbruket är mitt föräldrahem, förstår du.
Min släkt har bott där i flera generationer. Lite roligt!
När jag flyttade hemifrån flyttade jag till en lägenhet mitt inne i stan, sen flyttade jag till en 3:a. Då träffade jag Micke, då flyttade jag in i hans 2:a för att vi skulle spara pengar eftersom vi skulle bygga. Sen flyttade jag tillbaka till mitt kära Krutbruket!
Så där ja, där fick du höra min livs historia ;)
Hehe!

Jag är en tjej som trivs på landet. Det ska mkt till att jag ska flytta in till stan igen.

Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till tentaresultatet! Och visst är det extra roligt att spetsa en tenta!
Agneta kram

Anonym sa...

Grattis igen då, bästa tjejen! Jätteroligt för dig med VG på tentan. Vi gläds med dig! Stor kram!

MM