måndag 28 februari 2011

Husdrömmar


Ibland längtar jag oerhört efter ett eget hus! Nätet bara kryllar av inspiration, titta verandan här, åh åh åh!



Vitt kök vill jag, det behöver inte riktigt vara så lantligt som på bilden även om jag gillar det skarpt! Det kan inte vara lätt att välja kök alltså, så mycket som det finns att välja mellan....



Ljust och luftig vardagsrum är ett måste :) Helst ska det på något sätt gå ihop med köket. Gillar öppenheten och möjligheten att kunna umgås många tillsammans i ett och samma rum!

Men än så länge är hus bara drömmar... fast det kanske inte är så långt kvar tills det blir verklighet, vem vet!
Jag och min Rikard!

Bilderna är alla från Sköna Hem.

11 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Haft en bra helg?

Jag förstår din längtan till hus. Att ha hus är ju så underbart!!

Kram kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Låter som du haft en mysig helg!
Vad tyckte du om Melodifestivalen?
Vi var bjudna till några kompisar och käka lite, och titta på Mello.
Första tävlingen jag sett i år. Jag tycker det är så dåligt!
Däremot gilla jag verkligen Nicke Borg´s låt.

Kalaset gick bra. Jag fick en juicepress, Pluras kokbok, pengar och presentkort. Jag är så nöjd så!

Idag ska jag inte göra så mycket. Åka hem och ta det lugnt.
Jag tyckte den här helgen gick så himla fort!

Ska du hitta på?

Jag mailar dig på Facebook. Kram!

Jannie sa...

Fantastiskt vackra rum!
Men vardagsrummet...Mmmmm.Aj löv!
Helt underbart!

Jag tar ditt löfte på allvar o räknar med att vi MINST vinner en 500 tusen vid nästa middag!Hade vart något!Då blir det nog längre än till Småland skogar resan går...hi hi hi
Hoppas allt är bra med dig!KRAMAR

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det blir lite mer besök under veckan. Annars händer det inte så mycket faktiskt..
Rätt skönt! Jag har börjat på en bra bok så jag kommer läsa den så fort jag får chansen :)

Nu har jag ätit lite lunch.

Kram!

Tess sa...

Åh så härliga bilder! Vem vill inte bo så?
Drömmer också om ett eget hus!
Kramar

Marica S sa...

Galet likt mina luckor och lådor på köksbilden :) Det är fint men jag skulle gärna byta ut det.. ha ha.. man tröttnar efter 9 år ;) men kostar ju en slant så de får nog sitta kvar i 9 år till... om tiden ska gå så här fort så går det nog.. hi hi!
Kram min bästa - vi ses imorgon!!!

Familjen Lindström sa...

Underbart hus! Undrar bara hur det ser ut torsdag eftermiddag efter en vecka med jobb, förseningar i trafiken, hämtning på skola och panikmiddag innan träning ;) hihi?! År på sätt och vis glad att vi har ett "lagom-hus" även om jag också drömmer om vitt, öppna ytor och fina designermöbler :D

Nu är vi på väg hem efter en skööön dag i backen! Ja, snö kan man aldrig tröttna på så länge man får vara ledig och åka skidor! Det roligast i år var att Axel fixa de lååånga familjebackarna så det blev en hel del eget åk, förra året höll han oss i staven nästan hela tiden, nu nästan inget :) så mycket roligare att åka!

Nu ska vi hem och ge katten mat ;) och sen ska jag installera min nya KitchenAid :D

Kramkram

Emilias sa...

Malin: Haha, ja du har verkligen en poäng där :) Ett "vanligt" hus är nog det bästa!

Vad roligt att Axel blivit med säker på skidorna, kan tänka mig att det blir mycket roligare för hans föräldrar då ;) Åh, blir så himla sugen på att åka skidor!!
Hoppas kissen mår bra där hemma nu!

Vad blev det för färg på din KitchenAid?? :) Jag vill också ha ju!!! Vad ska du inviga den med för gott sen då??

Kramisar

Familjen Lindström sa...

Efter mycket om och men så blev det nyheten solgul... Direkt när vi såg den i butiken kände vi båda att det ju va den vi skulle ha! Kan mms:a över en bild ;) blev kanon i vårat gula, svarta och vita kök...

Katten verkade inte särskilt hungrig, mer sällskapssjuk, har gått steget bakom mig sen vi kom hem och ligger just nu mellan mig och K i sängen och spinner, mycket nöjd ;)

Emilias sa...

Malin: Jaaa mmsa över en bild!!! Solgul låter jättefint :)
Kraam

Therese sa...

Vilka inspirerande interiörer du har hittat, förstår verkligen att du längtar efte hus... Kikar ni seriöst efter hus? eller vill ni bygga helt nytt en dag? KRAM