tisdag 8 februari 2011

Tisdagsinspiration

Lita gammal och lite nött....

Tisdagsinspiration. 
Titta vilken underbar gammal kokbok jag hittade i lådorna från vinden igår :) Jag bläddrade lite i den och kom fram till att den är från 1931. Läängesen. Jag undrar vart den kommer ifrån från början?
Jag googlade på Rumford och det visar sig vara bakpulver, så jag gissar att boken är någon slags reklam för det märket.

Jag som älskar att baka måste nog prova ett recept, men jag tycker den är fin bara som prydnad. Titta vad bra den passar med det gamla decilitermåttet och den vackra kaktången!

7 kommentarer:

Jannie sa...

Så fint det va!
Men du har ju alla hjärtans dag framför dig!Då kan ju din karl börja ta igen det han är skyldig...ha ha ha

Tack snälla!Så jäkla mallig över mitt fynd så hälften hade räckt!
Ha en härlig dag vännen!Kramar

Petra sa...

Så vackert.

Familjen Lindström sa...

Åh vad kul!!! Lova att lägga upp vad det blir för gott ur boken ;)
Kram

Emilias sa...

Malin: Jag lovar!!
Kram

Sandra sa...

Superfint :)

Tack så jättemycket :)

Kramisar

Vikeskärs hem och vardag sa...

Gamla recept brukar ofta vara väldigt bra :)
Ha det fint, kram

Therese sa...

Den är så charmig, precis som bilden på dig ovan <3 KRAM