torsdag 3 februari 2011

Vita krokusar

Igår släppte jag in lite av våren här hemma, kändes att det behövdes :) Lite vita krokusar och en ny ljuslykta fick följa med mig hem. 

Slog in krokusen i lite silkespapper och placerade den i min Marimekkoskål som står på en bricka i zink.
Tänk vad mycket man kan använda Mariemekkoskålar till :)



Ljuslyktan pimpade jag med lite spets och ett hjärta :) Även den fick stå på zinkbrickan.
Härligt med lite vårinspiration, det är inte långt kvar nu tills krokusarna börjar ploppa upp ute i rabatterna :)

Fick även lite kläder med mig hem från stan, halva reapriset, så kom hem med tre basplagg för ynka 175 kr tillsammans. Sånt gillas :) 


Är lite febrig och halvkrasslig, det gillas INTE! Hade ju planerat massor av träning i veckan som jag nu inte kan genomföra... Gah vilken abstinens man får!!

18 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Trist att du är hängig! Hoppas du kryar på dig snart...

Fina bilder du bjuder på! Kramar, kramar!

Therese sa...

Så vackert det blev på brickan med dina nya fynd! Stor krya på kram goa du <3

MIN LYCKA ♥ sa...

Fy din stackare! Tur är väl att feber oftast går över ganska snabbt. Förskyldning är jobbigt, ska väl behöva dra runt på det i föera veckor..gaaahh!!

Visst är våren snart här, äntligen! Jag gjorde ett inlägg till, känner lite vårkänsla här hemma;) Gott!!

Huset kommer bli toppen, alltid kul att se hur andra väljer att bygga o inreda osv.

Kram kram

ps. mina barn svarar dig först på måndag när jag jobbar igen, dom är väldigt taggade för att det finns en snäll Emilia som svarar på deras frågor;)

Tess sa...

Åh så fint! Riktigt vårigt :)
Krya på dig gumman.
Kramar

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Men titta så fint med krokusar. Vet du? Jag har fortfarande inte köpt några krokusar eller tulpaner i år. Skärpning fröken Berglund!

Ska köpa tulpaner imorgon tror jag. Gud vad sugen jag blev på det.

Jag jobbar i en möbel och inredningsbutik i Gamla stan i Stockholm. =)

Ja, jag vill absolut vara med på en bloggträff, oj så skoj!! =D

Imorgon är det fredag, tralalalalalaa!!!
Kram Madde

Jannie sa...

Aj löv din ljuslykta!
Hjärtat o bandet var ju superfint till den!Duktiga dig.

Nä,den lilla stackarn har ff inte fått något namn...De har SÅDAN beslutsångest verkligen!

KRYA PÅ DIG!Massa kramar

Familjen Lindström sa...

Vet du vad som mer skulle passa perfekt på det där fatet? Ett litet &-tecken ;) just nu får man ett litet tecken, 10 cm högt när man köper något från webshopen :) me like!

Krya på dig vännen!
Kram

Emilias sa...

Hej Malin!
Åh jag såg det!! Vill ha vill ha :) hmm får kanske bli en beställning ändå.

Är ni friska nu?
Kramar

Familjen Lindström sa...

Ja, vi är äääääntligen friska! Jag är också grymt sugen på det lilla tecknet, men kan ju inte beställa ett stort till ;) Funderar på silver-&-tecknet, vad tyckte du om det?

Emilias sa...

Malin: Har ni också ett betong-& alltså? :) Det silvriga var jättefint det med!! Jag gillar stjärnorna också :)

Sköööönt att ni är friska nu!!! :) Kram!

Familjen Lindström sa...

Yes, köpte mitt först, var ju tvungen att se om det var fint eller inte innan jag kunde ge bort ett ;)

Familjen Lindström sa...

Yes, köpte mitt först, var ju tvungen att se om det var fint eller inte innan jag kunde ge bort ett ;)

Emilias sa...

Haha, vilken bra ursäkt till att få ett eget ;) hihi!

HUSnrNIO sa...

Åh vilka härliga och fina vårbilder=) Så fina arr. Krya på dig!

Sara sa...

Åh vad fint du fixar det! Blir riktigt inspirerad, får handla lite fint i helgen tror jag ;)

Tack snälla för att du håller tummarna. Ja, det är faktiskt tungt, speciellt på småbarnssidan och nu när jag har ont. Men det är inte säkert ändå, det beror helt på vilken handläggare man får på FK. Men har pratat med barnmorskan och får träffa läkare för att kanske bli sjukskriven om det inte går igenom. Men det vore skönt om det kunde lösa sig, inte långt kvar till min sista jobbdag i så fall.

Ja, tiden går galet fort, känns som det var i förrgår det var augusti och jag var alldeles nygravid. V30 känns verkligen som en milstolpe :)

Hoppas att du kryar på dig, inte roligt att vara krasslig. Massa kramar och trevlig helg :)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Mår du bättre?

Det snöar här!! Himla skit säger jag. Vad ska det vara bra för???!!!

Fredag idag, härligt!
I morgon kommer några vänner på lite middag sen på söndag ska Micke tävla. Blir att ta det lugnt för min del.

Ska ni göra?

Kramar!

Unknown sa...

God morgon!

Va fint du har gjort det, härligt me lite vårblommor! Känner du dig bättre idag? segt och inte känna sig bra när man har planerat en massa.

Jag tror det blir lite ont om tid att komma till tibro på lör, tyvärr. Kanske kan bli något till veckan el nästa helg?

Va ska ni hitta på mer i helgen?
Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Skönt att du är bättre!
Jag mår bra, lite deppad bara över detta vita som faller ner.

Micke åker nåt som heter enduro. Du kanske vet vad det är. Jag hade ingen aning innan jag träffade honom. Man åker på en motorcross cykel fast i skogen.
Jag tycker det mest är otäckt så jag brukar inte åka med och titta.
En gång lyckades dom få med mig, och vad händer?! Jo, av alla ställen på sträckan så ramla en av sin hoj och ramla rakt på huvudet precis framför mig. Just framför mig som är så rädd! Sen dess är det kört, jag följer ICKE med! :)

Visst är bilden härlig. Jag gillar den jätte mycket!

Kramar från mig!