måndag 28 februari 2011

Nytt träningsschema

     Från och med idag börjar jag mitt nya träningsschema. Eftersom jag ska springa Vårruset den 5 maj är programmet upplagt mycket efter det :) 
Jag kommer att köra mer koncentrerat syrketräning under en kortare period och koncentrerad konditionsträning under en lite längre period. Jag läste PT-Fias blogg där hon tipsade om detta upplägg och jag tyckte det lät bra!

När det blir varmare ska jag minsann ut och springa mer och mer. Mycket intervaller har jag tänkt under konditionsperioden.

Det känns som en riktigt rolig utmaning och jag tror faktiskt att det kommer att funka riktigt bra :)

2 kommentarer:

Sara sa...

Svar: Ja, den var inte dum alls :) Tack för grattishälsningen!

Underbart med vårruset! Det ska jag nog ge mig på nästa vår, eller något annat lämpligt lopp. I våras och somras var jag ju inställd på att köra något i höst, men så blev jag gravid och sjuk och gav upp joggingen ett tag. Hoppas man får följa din träning inför det här, så himla inspirerande!

KRAM!

i min lilla lilla värld sa...

Åh, jag längtar redan tills jag kan börja träna "normalt" igen