söndag 13 februari 2011

Morgonpromenader

Ikväll har jag läst lite träningsbloggar, har hittat en ny som jag gillar. http://axon.blogg.se/ han har massa vettiga tips. Han skriver bland annat om den omtalade morgonpromenaden som ska bränna en massa fett. "Du bränner lika mycket energi av att promenera en timme som att ta bort två markor ur ditt kostsystem".

Så det är bara att välja, sova en timme extra eller äta två smörgåsar mindre under dagen :)

Samtidigt skriver PT-Fia  vettiga saker om samma ämne. Hon menar att morgonpromenader ger nyttigt solljus, frisk luft och en friskare dag. 


Båda har väldigt rätt :) Jag gillar morgonpromenader i alla fall, främst för att det är en så skön start på dagen! Fast under vinterhalvåret blir det dåligt med dom. Men ska absolut sätta igång igen, så fort snön smälter ordentligt!

Träningveckan som gått har verkligen varit toppen!
Hoppas det fortsätter så.

5 kommentarer:

Familjen Lindström sa...

Hej vännen! Jag har haft en bloggfri helg ;) ska läsa ikapp nu ;)
Vad fin du är i dina träningskläder! Bra jobbat tjejen!
Kram!

Therese sa...

Jag håller med en morgon promenad är underbar, särskilt då solen strila ner genom träden å fåglarna kvittrar... längtar så! Önskar dig en fin alla hjärtans dag! KRAM

Camilla sa...

Jag går alltid på en morgonpromenad...till postlådan ;)
För...hur långt man ska gå är det ingen som har sagt ;)
Kram på dig,duktiga du!

Gaymasen sa...

Urkas säger jag. Vill ligga och sova lääänge. Kan sova länge OCH skippa mackorna. Fy fabian vad jag är smart. ;-)

Sandra sa...

Du måste gått ner en hel del i vikt? :) Du är så duktig, och såå fin :)

Kramar