måndag 11 januari 2010

Dagen D

På onsdag har vi en muntlig examination och en stor inlämning. Den stora inlämningen är ett arbete som vi hållt på med hela hösten. Jag kände mig hyffsat klar innan jul och har nu bara läst igenom det och finjusterat lite.
Tror jag blir galen, helt sjukt vad man analyserar alla meningar fram och tillbaka... tillslut blir man ärligt talat helt knäpp ;)
Nej, nu har jag lagt arbetet åt sidan och ser verkligen fram emot att lämna in det och bli av med skiten!

Imorgon är dagen med stort D för vår kreativitetskurs också.
Hela dagen kommer ägnas åt att se på de andras o spela upp vår eget drama, är lite nervös men mest ska det bli roligt att se alla andra :)

Det allra bästa med att skolan har börjat igen är trots allt att jag får träffa min Marica mycket oftare, me like a lot!

7 kommentarer:

Sara sa...

Tycker du är så himla duktig som kämpar på i skolan! Är säker på att redovisningen kommer gå super.
Hoppas att du mår bra i övrigt :)

Sen ville jag bara säga att jag tycker att det var starkt av dig att berätta om din mamma i bloggen. Jag är en av alla dom som inte vågat fråga, så det känns "skönt" att veta att det är okej för dig. Min största rädsla är väl att jag ska säga nåt dumt så du blir ledsen, du vet, säga nåt klumpigt om min egen mamma eller så. Men det är nog inte första gången du är med om det.
Hur som helst, du är en fantastisk person och jag är säker på att hon hade varit (och är) superstolt över dig.

Sen kameran, jag har mest koll på Canon, men kollade på den modellen ni kikat på och tror att den kan vara riktigt bra för ändamålet, smidig kamera att ha med sig, som ändå tar bra bilder. Hoppas den är så! KRAM!

Emilia sa...

Ja, jag är helfrälst i detta lilla myshus. Så jag hoppas verkligen att det går vägen. Bilder innifrån kommer, men de är så mkt annat man gör när man kommer dit så de faller i glömska =)

Ett stort Lycka till i skolan imorgon! Du fixar det kalasbra som alltid =)

Krama

Marica sa...

Instämmer helt med att det bästa med skolan är att vi ses :) Imorgon gäller det.. ska öva in min replik.. att det ska va så svårt ;) Kommer ju inte frysa under min fleecefilt i alla fall :) Nu är muffinsen klara!
Att följa ett barn, ångest!!!!!
KRAM <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Ja, ny vecka.. Känns bra, ännu en vecka nämre Kuba resan :)

Själv då?
Kram kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

I veckan blir det inköp och planering av Mickes fest på lördag..
Ska även en sväng till blomaffären och handla lite nya blommor..

Ska du göra?
Kram!

nathalie sa...

Hoppas det går bra med pluggandet =)
Va duktiga ni är :) det är väldigt smart. Det är lite svårt nu när Jocke inte heller har något jobb kan ju inte begära att han alltid ska laga mat åt mig med, man blir så bekväm då :P
Aa samma här, kvällarna är faktiskt jobbigast för man vill ju inte äta något allt för flötigt :)
Hoppas allt är bra.

Puss

Fröken Ellinor sa...

Spännande spännande, jag får sådana minnen när du skriver sådant här, riktig kul läsning må jag säga :-D

Känner igen det där, bättre att lämna in skiten och komplettera sen i så fall :-D

Kramar