måndag 25 januari 2010

Lite tårar sen känns det mycket bättre

Idag tappade jag en full kopp med te över mina nybakta scones, halva min hand och hela soffbordet. Gaaah!
Samtidigt var det något i mig som typ brast, tårarna bara svämma över...
...varför vet jag inte riktigt
Jag grät i alla fall en stund o sen kändes det betydligt bättre.
Mitt i allt kom jag på att det var ett bra tag sen jag grät ordentligt (annars är jag en riktigt lipsill förstår ni), så jag tror helt enkelt jag behöver gråta lite...

Så nu är det gjort för ett tag...
Onödigt vetande jag vet ;)

Förövrigt har det varit en bra dag, hoppas det har varit det för er också!

10 kommentarer:

Tezz sa...

Man behöver gråta ur sig ibland, det bara är så. Brukar kännas mycket bättre efteråt.
Hoppas att den här dagen känns bättre :)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Samma här, gråter minst 3 ggr i veckan. Har alltd gjort det :) Hehe knäpp man är!

Allt bra här, förutom en trötthet som hänger över en. Men det går väl över!
Sen när man väl får gå och lägga sig på kvällen då är man pigg som en mört, *pust*

Själv då? Har du packat klart?
Får ni skjuts till Landvetter?

Kraaam!

Kristin sa...

Skönt att gråta, ibland bara måste man. Det är ett tecken på att man mår bra och är medveten om sina känslor. Det är sunt och friskt att ha lika långt till gråt som till skratt. Efter gråt känner man sig på något vis lättare och inte så tung längre. Man får plats med ny och pigg energi. Snart bär det av till Thailand. Inte alls avis, oj vad jag ljuger nu. Min Hugo som är 10 år frågade idag vad det kostar att förstora brösten. 40 000 sa jag. Då sa han gör inte det mamma, vi åker till Thailand istället. Jag ska inte förstora brösten, men det var på TV häromdagen och det var därför det kom upp. Så det är väl bara att börja spara, till Thailand alltså,hihi.
Ha en underbar resa

marica sa...

Att gråta är bra... man behöver det... tänk bara om det manliga släktet skulle kunna förstå oss när vi gråter oxå ;) he he! Min sambo har i och för sig lärt sig att jag är en gråtare så han har vant sig efter dessa år :)
Kram min underbara vän!!!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Bra att kunna lämna jackan, ingen höjdare att behöva släppa den dit. Som sagt den kommer ju inte komma till användning direkt i Thailand :D
Hur lång tid tar er flygresa?

Hos mig i veckan blir det träning, och de vanliga veckosysslorna.. Ska besikta bilen på fredag (håller tummarna stenhårt att skrothögen går igenom utan anmärkning) och på eftermiddagen ska jag till Läkargruppen och ta lite sprutor inför Kuba resan *hjälp* Är ingen sprutvän :(

Ikväll blir det middag hos mamma och sen Sherlock Holmes filmen eller femte Johan Falk filmen, har inte bestämt oss ännu :)
Ska ni göra?

Hörs imorgon! Kraaaaaam!

marica sa...

Förresten det där vi prata om förut, jag vet inte vem det är.. Men vet du, jag fryser om fötterna (fortfarande) och är sugen på varm choklad... <3 Hi Hi SAKNAR DEJ REDAN SWEETY!!!!!!!!!!!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tränar på gym, har ett gym på jobbet. Skit bra *tummen upp*

Nej inte riktigt svimfärdig men jag tycker det är rätt obehagligt. Inte att det göra ont heller så tycker bara att sprutor är äckligt :(

Det tar lika lång tid för oss till Kuba, vi kommer mellanlanda i Amsterdam. Skönt med mellanlandning när man flyger så långt..
Vet inte riktigt hur det ska gå, har så svårt att sitta still så länge.. Får ta en drink så kanske man somnar :P
En bra bok kanske hjälper också! :)

Kraaam!

Fröken Ellinor sa...

Det ÄR skönt att gråta ibland. Jag brukar säga att det är en fördel att pendla, man kan gråta en skvätt innan man är hemma ;-D

Låter så himlans skönt med Thailand,det är ni väl värda.

Tack för att du undrade, det uppskattas. Allt gick fint.

Kramar

marica sa...

http://antligenmamma.blogspot.com/
Här kan du läsa om min vän Alexsandra som nyss kommit hem från Thailand!
Puss <3

Emilias sa...

Taack för tipset vännen <3

SAKNAR DIG REDAN OCKSÅ!!!!!
Kraam