fredag 8 januari 2010

Tidskrävande surdeg

Ha, då skulle jag baka då. Läste igenom receptet och insåg snabbt att jag omöjligt skulle hinna baka innan jag ska möta Maria på stan vid ett. Degen ska nämligen jäsa i två omgångar, en timme vardera o sedan vara i ugnen i cirka 30 minuter.
Nej det går inte!
Men, jag har hela dagen på mig imorgon. Då ska det gå :) Får ställa surdegen i kylen så den får vila lite, tydligen kan man göra så om man inte ska använda den direkt ;)

Idag sägs det att det är 20 grader kallt ute, hua. Solen skiner dock o jag funderade på en promenad, får kanske bli lite senare. Ska hinna en sväng till gymmet med är det tänkt!
Ikväll är det fredagsmys med min älskling, självklart ska vi titta på Lets Dance, oavsett vad Rikard säger ;)

Tack söta ni för era fina kommentarer i mitt förra inlägg, jag blir alldeles rörd!

2 kommentarer:

nathalie sa...

ska också kika på lets dance =) Det är faktiskt riktigt kul hehe. Hoppas din deg blir bra, om du ska göra med äpplen i så ta massa massa det blir riktigt mummsigt då.
Kramkram

Marica sa...

Jag åt kycklingsalladen igår på ja vad det nu hette där jag åt :) men ceasersalladen verka godare, får jag testa nästa gång :) Onsdag kanske?! :)
KRAM