torsdag 14 januari 2010

Mitt intresse för bakning

Surdegsbrödet håller på att ta slut, så jag tror det är dags för en ny omgång... får ordna det ikväll så är det bakklart på söndag eller måndag :)

Har alltid gillat att baka men inte någon gång har det varit som nu... intresset för brödbakning kom nog när jag började träna på allvar o insåg att det inte är så himla nyttigt att smälla i sig massa godsaker ;)
Det roliga med bröd är att det går att variera till en oändlighet, du kan ha ett recept som inspiration o sen mixa o grejja med olika sorters mjöl, fröer och olika brödkryddor.

Den senaste tiden har jag börjat läsa en del om bakning för att lära mig mer. Internet är verkligen en guldgruva, man kan hitta hur mycket som helst om vad som helst.
Me like!

Så om du har några tips angående bakning så dela gärna med dig av dom :)

6 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

Ska inte blanda ihop mens med bakning men jag håller med, menskoppen låter vidrig. Som sagt, har man bråttom vad gör man då? Hu.

Tyvärr, jag älskar att äta men hinner/prioriterar aldrig baka så jag lever genom din blogg ;-)

Kramar

Malin sa...

Jag älskar ju också att baka, men mest sötsaker... är jättedålig på bröd men nu vill jag lära mig för att kunna äta lite varierat eftersom Axel inte tål fullkorn och det är lite eller mycket fullkorn i nästan allt köpebröd, förutom formfranska men det räknas väl inte som bröd (är väl bara luft och vatten)?!

Så du får gärna tipsa mig istället ;)

Kram!

Kristin sa...

Kul att du gillar att baka bröd. det gör jag också. Jag känner att det är som en stresshantering. Stå och knåda och pyssla och tankarna kan bara flöda och man känner sig lugn och rofylld.
Lycka till med ditt bakintresse!!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det är bra med mig, väntar spänt på eftermiddagen. Då besöket från Göteborg kommer :) Åh imorgon smäller de...
Ska bli så skoj!

Ska ni göra i helgen då?
Kramar Maria

Marica sa...

Jag ser fra emot att smaka på brödet :) Ska testa nån dag när jag har mer ork! **Kram**

Celinn sa...

http://www.ceeliinn.blogg.se